Gmina Szczurowa 4
Gmina Szczurowa 2
Gmina Szczurowa 3
Gmina Szczurowa 1

Ogłoszenie postępowania zakupowego w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na realizację zadania pn.: Renowacja obiektów kultu religijnego na terenie gminy Szczurowa

Szczurowa, dnia 29.07.2024 r.

 

Ogłoszenie postępowania zakupowego w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

na realizację zadania pn.:

 Renowacja obiektów kultu religijnego na terenie gminy Szczurowa

 

Zadanie podzielone na części, z których każda z nich stanowi przedmiot odrębnego postępowania:

Renowacja obiektów kultu religijnego na terenie gminy Szczurowa - Remont dzwonnicy drewnianej przy Kościele parafialnym w Zaborowie – część I

Renowacja obiektów kultu religijnego na terenie gminy Szczurowa - Remont elewacji szalunku i strefy cokołowej oraz remont ogrodzenia wokół Kościoła parafialnego w Strzelcach Wielkich – część II

Renowacja obiektów kultu religijnego na terenie gminy Szczurowa - Modernizacja izolacji i systemu wód opadowych wraz z robotami odtworzeniowymi przy Kościele parafialnym w Szczurowej – część III

 

  1.  Informacja o Zamawiającym:

Prowadzącym postępowanie zakupowe mającym na celu wyłonienie wykonawcy zadania jest Parafia Rzymsko – Katolicka pw. Św. Bartłomieja Apostoła w Szczurowej z siedzibą ul. Rynek 10A; 32-820 Szczurowa reprezentowana przez Ks. Wiesława Majkę – Proboszcza parafii.

  1.  Tryb udzielenia zamówienia:

Na podstawie wytycznych zawartych w Załączniku do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia  23 listopada 2022 r. - Szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków postępowanie zakupowe prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności, transparentności i przejrzystości postępowania.

Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.

W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).

 

III. Informacje ogólne

1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.

2. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

3. Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

4. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą prowadzone będą w PLN.

5. Zamawiający dopuszcza możliwość zatrudnienia podwykonawców.

6. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyn. W takim przypadku Wykonawcom, którzy złożyli oferty nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów uczestnictwa w postępowaniu, w tym kosztów przygotowania oferty.

7. Każdy oferent może złożyć tylko jedną  ofertę na wybraną część.

  8. W przypadku, gdy oferent składa ofertę na więcej niż jedną część, oferty muszą być złożone na każdą z części osobno. 

IV. Termin realizacji:  do 23.05.2025 r.

V. ​Informacje i dane dotyczące planowanego zadania

Renowacja obiektów kultu religijnego na terenie gminy Szczurowa - Remont dzwonnicy drewnianej przy Kościele parafialnym w Zaborowie – część I

1.Nazwa zabytku: Dzwonnica przy kościele Nawiedzenia NMP w Zaborowie

a) Decyzja Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie nr OZKr./T/Mwo/4141-A/72/05 z 27 października 2005 r. w sprawie wpisania zabytku do rejestru zabytków nieruchomych – nr wpisu: A – 33/M

b) Adres zabytku: 32-821 Zaborów 85, na placu kościelnym, nr działki 1310

Przedmiotem zadania  jest remont dachu, ścian i cokołu dzwonnicy oraz montaż instalacji odgromowej.

Szczegółowy zakres prac oraz przyjęte rozwiązania techniczne konieczne do uwzględnienia w ramach zadania zostały przedstawione w przedmiarze robót i dokumentacji, które stanowią załączniki do niniejszego postępowania.

Renowacja obiektów kultu religijnego na terenie gminy Szczurowa - Remont elewacji szalunku
i strefy cokołowej oraz remont ogrodzenia wokół Kościoła parafialnego w Strzelcach Wielkich – część II

1.  Nazwa zabytku: Kościół pw. Św. Sebastiana Męczennika w Strzelcach Wielkich

a) Numer karty wojewódzkiej ewidencji zabytków: Decyzja Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie nr L.dz. KL.III-5340/638 z dnia 30.11.1979 r. w sprawie wpisania do rejestru zabytków nieruchomych nr wpisu: A-197

b) Adres zabytku: Dz. ew. nr 3269, 3270 Strzelce Wielkie

Przedmiotem zadania jest remont elewacji kościoła, strefy cokołowej i ogrodzenia wokół kościoła.

Szczegółowy zakres prac oraz przyjęte rozwiązania techniczne konieczne do uwzględnienia w ramach zadania zostały przedstawione w przedmiarze robót i dokumentacji stanowiące załączniki do niniejszego postępowania zakupowego.

Renowacja obiektów kultu religijnego na terenie gminy Szczurowa - Modernizacja izolacji i systemu wód opadowych wraz z robotami odtworzeniowymi przy Kościele parafialnym w Szczurowej – część III

 

1.  Nazwa zabytku: Kościół parafialny p.w. Św. Bartłomieja Apostoła w Szczurowej

a) Decyzja Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie nr L.dz.K.VI-5340/267/985 z dnia 30 sierpnia 1985 r. w sprawie wpisania dobra kultury do rejestru zabytków – nr wpisu: A-257

b) Adres zabytku: 32-820 Szczurowa, ul. Rynek 10, dz. nr 953/1

Przedmiotem zadania jest  modernizacja izolacji i systemu wód opadowych wraz z robotami odtworzeniowymi.

Szczegółowy zakres prac oraz przyjęte rozwiązania techniczne konieczne do uwzględnienia w ramach zadania zostały przedstawione w przedmiarze robót i dokumentacji stanowiące załączniki do niniejszego postępowania zakupowego.

Roboty budowlane będą prowadzone na funkcjonującym kościele parafialnym.

VI.  Informacja dotycząca kryterium wyboru oferty i sposobu ustalenia punktacji:

Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria:

         Cena-100%

Liczba przyznanych punktów dla poszczególnych ofert będzie obliczona zgodnie z poniższym wzorem:

Cmin ------ x 100 = ilość punktów dla danej oferty      

Co

gdzie:

Co – cena oferty ocenianej

Cmin – cena minimalna spośród cen wszystkich złożonych ofert

Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów w oparciu o ustalone wyżej kryterium. Cena oferty jest ceną kosztorysową brutto, zawierającą wszystkie koszty wykonania pełnego zakresu przedmiotu zamówienia.

 VII . Warunki wykonania zamówienia

Warunkiem udziału w postępowaniu jest:

  1. posiadanie odpowiedniego doświadczenia:
  • wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania oferty, co najmniej jednego zadania  polegającego na prowadzeniu prac przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, których wartość przekracza kwotę 150 000,00 zł.
  1. dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia/kwalifikacje uprawniające do kierowania pracami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Wykonawca spełni przedmiotowy warunek, jeżeli wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia: Kierownika robót  posiadającego:  uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz który przez co najmniej 18 miesięcy brał udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, w specjalności konstrukcyjno- budowlanej – dotyczy Części I, II, III

  1. Do zadania Część I i  Część II wymagane jest dodatkowo dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia/kwalifikacje do kierowania pracami konserwatorskimi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Wykonawca spełni przedmiotowy warunek, jeżeli wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia osobę, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust.2 ustawy.

W dziedzinach nie objętych programem studiów wyższych, o których mowa wyżej, pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi , prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru albo na Listę Skarbów Dziedzictwa, kieruje osoba, która posiada:

1) świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub

2) dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym  danej dziedzinie

oraz, która przez co najmniej 4 lata brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, na Listę Skarbów Dziedzictwa, do inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub innych zabytkach zaliczanych do jednej z kategorii.

Celem udokumentowania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca wypełnia formularz ofertowy i przedkłada razem z ofertą następujące dokumenty:

    • potwierdzające posiadanie odpowiedniego doświadczenia, poprzez załączenie wykazu prac zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego postępowania.
    • potwierdzające dysponowanie osobami o wymaganych uprawnieniach/kwalifikacjach prac zgodnie  
      z załącznikiem nr 2 do niniejszego postępowania.

VIII. Opis sposobu przygotowania oferty:

  1. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, napisana na komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką, scaloną w sposób trwały. Ofertę należy przesłać w zamkniętej kopercie lub dostarczyć osobiście w godzinach urzędowania kancelarii na adres: Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Bartłomieja Apostoła w Szczurowej;
    32-820  Szczurowa, ul. Rynek 10A.

Zaleca się wcześniejsze uzgodnienie telefoniczne pod numerem 605 282 029.

  1. Ofertę należy złożyć na  Formularzu  ofertowym, do którego oferent obowiązkowo załącza:

- wykaz wykonanych prac  -  zał. nr 3

- wykaz osób potwierdzający dysponowanie osobami o wymaganych uprawnieniach/kwalifikacjach; - zał. nr 2

  1. Na kopercie należy wpisać: postępowanie zakupowe na realizację zadania pn.: „Renowacja obiektów kultu religijnego na terenie gminy Szczurowa - ……….. – część ………”
  2. Cena podana w ofercie musi być wyrażona w złotych polskich PLN i zawierać wszelkie koszty związane
    z realizacją przedmiotu zamówienia oraz uwzględnić wszelkie podatki, opłaty, itp.
  3. Osobą do porozumiewania się z Wykonawcami ze strony Zamawiającego jest Proboszcz Parafii Szczurowa
    Ks. Wiesław Majka telefon 605 282 029
  4. Termin składania ofert – do dnia   30 sierpnia 2024 r.  do godziny 9:00. Liczy się data i godzina wpływu oferty do siedziby Parafii, a nie data nadania oferty.
  5. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  6. Oferta powinna być opatrzona podpisem osoby upoważnionej do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
  7. Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby składające ofertę.
  8. Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert.
  9. Jeżeli wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyli się od zawarcie umowy, zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.
  10. Nie przewiduje się publicznego otwarcia ofert.
  11. Niezwłocznie po otwarciu ofert na stronie prowadzonego postepowania zamieszczona zostanie informacja
    o wyborze Wykonawcy i cenie ofertowej.
  12. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do wyjaśnienia bądź uzupełnienia dokumentów z zastrzeżeniem, że formularz oferty nie podlega uzupełnieniu.
  13. Wykonawca, który zostanie wyłoniony w postępowaniu  w terminie 3-ch dni przed podpisaniem umowy winien dostarczyć zamawiającemu kosztorys ofertowy opracowany na podstawie załączonego do postępowania  przedmiaru robót. Jest to warunek konieczny dla podpisania umowy. W kosztorysie winny zostać wycenione wszystkie pozycje ujęte w przedmiarze, a w szczególności.:

a) w przypadku barków lub niekompletności przedłożonego kosztorysu, zamawiający jednokrotnie wezwie wykonawcę  do jego korekty  w wyznaczonym terminie , w przypadku dalszych wad kosztorysu lub braku reakcji ze strony wykonawcy zamawiający potraktuje takie zachowanie jak uchylanie się od zawarcia umowy.

b) korekcie mogą podlegać elementy za wyjątkiem ceny ogólnej  zawartej w ofercie, która jest niezmienna i nie podlega zmianie po wyborze oferty.

c)zamawiający dopuszcza zmiany w przedmiarach robót norm nakładów rzeczowych pod warunkiem, że zakres czynności do wykonania dla poszczególnych cen jednostkowych będzie nie mniejszy niż wynikający
w przedstawionych w przedmiarach robót normach nakładów rzeczowych.

d)w przypadku pominięcia przez wykonawcę w kosztorysie ofertowym norm lub zastosowania kalkulacji indywidualnej dla poszczególnej pozycji, Zamawiający uzna, iż Wykonawca przyjął normy
i nakłady  wynikające z przedmiarów robót załączonych do SWZ.

e) w przypadku niepełnego opisu pozycji kosztorysowej, zamawiający uzna, że wykonawca  przyjął do wyceny
i wykonania zakres określony w SIWZ.

f)wymaga się by kosztorys wygenerowany  został w programie kosztorysowym -  format Excel nie spełnia tego wymogu.

  1. Jeżeli wykonawca będzie uchylał się od zawarcia umowy, zamawiający do realizacji zamówienia  wybierze wykonawcę kolejnego w rankingu.

IX . Informacje dodatkowe

1. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. Wszelkie informacje o zmianach będą publikowane w Internecie.

2. Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego postępowania zakupowego.

3. Okres związania ofertą: 30 dni kalendarzowych.

X. Klauzula  informacyjna z art. 13 RODO:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:

▪ Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Proboszcz Parafii Rzymsko-Katolickiej p.w. Św. Bartłomieja Apostoła w Szczurowej, 32-820 Szczurowa, ul. Rynek 10A, tel. 605 282 029

Zapytania w sprawie niniejszego postępowania zakupowego należy kierować na adres e-mail szczurowa@diecezja.tarnow.pl

XI. Załączniki:

  1. Załącznik nr 1 – formularz ofertowy
  2. Załącznik nr 2 – wykaz osób
  3. Załącznik nr 3 – wykaz prac
  4. Załącznik nr 4 – projekt  umowy
  5. Załącznik nr 5 - dokumentacja, część I Zaborów
  6. Załącznik nr 6 - dokumentacja, część II Strzelce Wielkie
  7. Załącznik nr 7 - dokumentacja, część III Szczurowa