Urząd Gminy Szczurowa zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Niektóre dokumenty będą niedostępne z uwagi, że pochodzą one z różnych źródeł bądź zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji
- Niektóre grafiki nie posiadają tekstu alternatywnego
- Dokumenty cyfrowe typu DOC, DOCX, PDF nie są w pełni dostępne ze względu na ich ilość
- Część dokumentów PDF nie są dostępne (skany);
Nadmierne koszty
Część plików zamieszczona w formie skanów
Treści nieobjęte przepisami
Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Krzysztof Solak — mejlowo informatyk@szczurowa.pl lub telefonicznie 14 632 09 40.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Link do aplikacji mobilnej:
Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji:
Dostępność architektoniczna
Budynek urzędu zlokalizowany jest przy ul. Lwowskiej 2 w Szczurowej. Wejście do budynku od strony zachodniej (parku) zapewnione jest dla osób ze szczególnymi potrzebami za pomocą pochylni wyposażonej w poręcz. W bezpośrednim sąsiedztwie wejścia znajdują się dwa wydzielone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami – oznaczone pionowo i poziomo. Dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich dostępne są korytarze i pomieszczenia znajdujące się na parterze budynku. Na parterze budynku i przy schodach na I i II piętrze zamontowane są plany tyflograficzne. Informację na temat rozmieszczenia pomieszczeń można: zobaczyć, dotknąć dłońmi, nacisnąć przycisk i odsłuchać informację głosową. W budynku nie ma windy. w budynku jest schodołaz. Korzystać ze schodołazu pomaga pracownik urzędu. Na schodach zamontowane są poręcze. Na poręczach schodów są nakładki z napisami w alfabecie Braille’a. Pierwsze i ostatnie stopnie mają kontrastowe oznaczenia. Ciągi komunikacyjne mają szerokości umożliwiające swobodne poruszanie się, są one równomiernie oświetlone. Na korytarzach i w pomieszczeniach na parterze i I piętrze budynku zachowana jest kontrastowa kolorystyka pomiędzy ścianami i posadzkami. Na parterze i I piętrze budynku są toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W toaletach są systemy przyzywowe. Toalety oznaczone są piktogramami. Dziennik Podawczy znajduje się na parterze budynku w Sekretariacie Urzędu. Tablica informacyjna zamieszczona jest na parterze budynku. Kolory wydziałów urzędu wskazane na tablicy odpowiadają kolorom nad wejściami do pomieszczeń na parterze i I piętrze budynku. Kontrastowe odznaczenie ułatwia poruszanie się po budynku. W Urzędzie są tabliczki z informacjami. Na każdym piętrze jest napis z informacją: parter - 0, pierwsze piętro – 1, drugie piętro - 2. Pomieszczenia (poza pomieszczeniami technicznymi) oznaczone są tabliczkami z numerem pokoju zapisanym alfabetem Braille’a oraz kodem QR. Kody QR po zeskanowaniu wyświetlają informacje o tym jakie sprawy można załatwić w danym pokoju. Do budynku zapewniony jest wstęp osobom korzystającym z psa asystującego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy tzw. asystenta/osoby przybranej. Asystentem może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną. Zadaniem asystenta jest pomoc w załatwieniu spraw w Urzędzie. Asystent nie jest zobowiązany do przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość polskiego języka migowego PJM, systemu językowo-migowego SJM ani sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych SKOGN. Urząd zapewni dostęp do świadczenia usług tłumacza, zgodnie z obowiązującymi przepisami Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych. W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza konieczne jest powiadomienie Urzędu o takiej potrzebie, co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem wizyty w Urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy: imię i nazwisko osoby uprawnionej, propozycję terminu, wskazanie metody komunikowania się, krótki opis sprawy do załatwienia w Urzędzie, adres kontaktu zwrotnego, na który zostanie przesłana informacja z potwierdzeniem spotkania. Zgłoszenia można dokonać w jednej ze wskazanych form: pisemnie, za pomocą faksu, e-maila, przy pomocy osoby trzeciej, ze wskazaniem metody komunikowania się. Po dokonaniu zgłoszenia, uzgodniony zostanie ze zgłaszającym, dogodny termin realizacji świadczenia. Wsparciem w komunikacji dla osób słabo słyszących są pętle indukcyjne znajdujące się w: Sekretariacie – Dziennik Podawczy (parter), pok. 005 – sprawy z zakresu podatków (parter), pok. 110 – ewidencja ludności (I piętro). Pomieszczenia, w których są dostępne pętle indukcyjne są oznaczone piktogramami.